جهش تولید

تیتر اخبار

چه کسی آنلاین است؟

ما 41 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
یادداشتهای سردبیر

یادداشتهای سردبیر (20)

در دومین جلسه از سلسله نشست های کاشان در انقلاب اسلامی، از رهبر مبارزات انقلابی مردم منطقه کاشان ، استاد بازنشسته دانشگاه کاشان، روحانی مجاهد و رزمنده مبارز ، ابوالشهید حجت الاسلام و المسلمین اسحاق مشکینی که توانسته بود با تدبیر انقلابی خود علما وروحانیت کاشان را بهمراه مردم با دیدگاههای مختلف برعلیه رژیم ستمشاهی بسیج و به صحنه بیاورد قدر دانی شد .

این اقدام ارزشمند دانشگاه کاشان اگر چه دیر بود , از آنجهت حائز اهمیت است که پس از سی وهفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر مردم تلاشها وفداکاریهای پیش کسوتان انقلاب را به فراموشی سپرده ونسل چدید نیز از ارزشهائی که درآن دوران توانست رژیم ستمگر ومورد حمایت استکبار جهانی را سرنگون سازد اطلاع درستی ندارند .

   دراوائل قرن اخیر مخصوصا بعد از واقعه 15 خرداد42 شخصیتهای حوزوی با نفوذ در دانشگاه افکارشان را به نسل جوان که به علم آموزی روز مشغول بودند انتقال دادند واین مهم بود که در صحنه های سیاسی اجتماعی کشوریعنی حوزه ودانشگاه با بهره گیری از فرهنگ عاشورائی معارف دینی کارآئی واقعی خود را به دست آورد وعلیرغم کنترل شدید رژیم ستمشاهی شور وحال انقلابی مراکز و منابر مختلف تبلیغ را فراگرفت، و توانست دیدگاههای مختلف را جذب و فضای جامعه آن زمان رامتحول، به نحوی که رژیم مجبور شد،با دستگیری وشکنجه دادن فعالان دوقشر مورد اعتماد مردم به سرکوب مخالفین خود بپردازد . بدین لحاظ رژیم برای تست گرفتن جامعه اقدام به چاپ مطلبی موهن برعلیه حضرت امام خمینی ره در نونزدهم دیماه 56 کرد که متعاقب آن عکس العمل مناسبی برعلیه رژیم از قم آغاز ودر مدت زمان کوتاهی وبه بهانه بزرگداشت شهدای این قیام سراسر کشور را فرا گرفت، بگونه ای که در کاشان نیز علما وروحانیت این شهر هم با انتشار بیانیه ضمن محکوم کردن این حرکت توهین آمیز مردم را برای تداوم انقلاب و سرنگونی رژیم تشویق کردند، در این راستا روحانیت شهر از جمله حضرات آیات وحجج الاسلام مدنی ، صبوری ، نجفی، یثربی، خراسانی، مصطفوی ،امامی ،علم الهدی،اعتمادی ، مکی ، اسلامی، مناقب ، شریف ، حسینی ، راستی، قرائتی ،رضوی ، روحانی، صلاحیان،ودیگر روحانیت شهر ، با حضوردر راهپیمائی ها که اکثرآ ازمرکز انقلاب کاشان ، مسجد تاریخی آقا بزرگ آغاز می شد ویا باصدور اطلاعیه ویا سخنرانی مردم را به حمایت ازنهضت اسلامی به رهبری ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) وادامه اعتصابات وحضور در تظاهرات برعلیه رژیم ستمشاهی تشویق می کردندکه در این خصوص رهبری روحانی شجاع و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین مشکینی نقش بسزائی در هماهنگی روحانیت وتشکلهای انقلابی داشتند ومردم فریادهای مرگ برشاه ودرود برخمینی او را فراموش نخواهند کرد .

   زندگینامه : حجت الاسلام والمسلمین «اسحاق مشکینی در۱۳۱۳/۶/۷ هجری شمسی در نجف اشرف دیده به جهان گشوده است. به گفته استاد شهید “مطهری” «مشکینی‌الاصل و نجفی‌المولد» است. تا سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در نجف مشغول تحصیل دروس حوزوی بود و با اوج گرفتن مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی نهضت ملی ایران به رهبری آیت‌الله «کاشانی» و دکتر «مصدق» به ایران بازگشته و در آذربایجان شرقی و اردبیل با کمک سایر روحانیون و دانشجویان به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت.

مدتی پس از کودتای ۱۳۳۲ تحت تعقیب عوامل رژیم پهلوی قرار گرفته و به ناچار مجددا عازم عراق شد. در عراق نیز به خیل مبارزان علیه کمونیسم و امپریالیسم به رهبری مرحوم آیت‌الله «حکیم» پیوست. در سال ۱۳۳۹ دوباره به وطن بازگشته و تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه گرفت و در سال ۱۳۴۵ موفق به اخذ مدرک کار‌شناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران و در ادامه در سال ۱۳۵۰ موفق به اخذ مدرک کار‌شناسی‌ارشد زبان و ادبیات عرب از دانشکده الهیات دانشگاه تهران شد.

زندان و شکنجه

در جریان اتفاقات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به همراه جمعی دیگر از روحانیون مبارز دستگیر، و در کمیته مشترک ضد خراب‌کاری با حضرات آیات و حجج اسلام: «مکارم شیرازی»، شهید «غفاری»، شهید «مطهری»، شهید «هاشمی‌نژاد»، مرحوم «فلسفی»، مرحوم «خلخالی»، مرحوم «خندق‌آبادی» و «کروبی» و. هم‌بند شد، که نوشته‌های آنان در وصف مقاومت و پایداری وی، در برابر شکنجه‌های طاقت‌فرسا و قرون وسطایی ساواک، گواهی بر استقامت و روح بلند، حق‌جو و خستگی‌ناپذیر ایشان است.

تبعید به کاشان   : بعد از آزادی، به دلیل ادامه مبارزات و فعالیت‌های روشن‌گرانه‌اش بر علیه رژیم ستمشاهی، او را به کاشان تبعید کردند. اما به واقع عطیه‌ای الهی و هدیه‌ای مبارک برای مردم این دیار محسوب شد. او به تدریس در دبیرستان‌های کاشان همت گمارد و این بار در کلاس‌های درس با سخنرانی‌های انتقاد‌آمیزش علیه رژیم ستمشاهی به روشنگری پرداخت.

169= 2 // رهبری مبارزات انقلابی اسحاق مشکینی

با اوج‌گیری مبارزات آزادی‌خواهانه و ضد استبدادی ملت مسلمان ایران، او نه تنها کارگردان و سخنران، که دوشادوش مرحوم آیت‌الله صبوری، رهبری حرکت‌های اعتراضی مردم این منطقه علیه رژیم پهلوی را بر عهده گرفت.

او در کسوت روحانیت با سلحشوری مثال‌زدنی رهبری جنبش در کاشان را بر عهده داشت. درخشش او در روزهای خاطره‌انگیز و سختی که نفس‌های آزادی‌خواهان در سینه حبس شده بود، سرفصلی را در مسیر مبارزات مردم منطقه کاشان گشود. مردم، به ویژه جوانان و دانش‌آموزان ایشان را به نام «حاج آقای مشکینی» می‌شناختند.

زنان و مردان سرشار از شور و شعور با سخنان حماسی و خطابه‌های شجاعانه و آتشین‌اش، آماده حضور در صحنه‌های خطر و مبارزه با رژیم پهلوی شدند و با بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها و اخباری که برای مردم قرائت می‌کرد و شعارهایی که او از عمق جان سر می‌داد، آنان را به امید پیروزی و بهروزی با خود همراه کرد و با سفارش مردم به ایستادگی، حق مدیریت و رهبری جنبش را در این منطقه به شایستگی ادا کرد و از جوانان می‌خواست انرژی خود را تنها برای شعار دادن صرف نکنند که روزهای سختی در پیش است و باید انرژیشان را برای روزهای حساس ذخیره کنند.

در روزگاری که برخی سر به آستا نه دربار پهلوی می‌ساییدند و مقدس‌نمایان نا‌آگاه نیز دین را از سیاست جدا دانسته و مبارزه را حرام می‌دانستند، و بعضی هم به دلیل ترس از به خطر افتادن زندگی آرامشان و یا تهدید منافعشان و یا وحشت از بازداشت و زندان و داغ و درفش عمّال شاه، به کنجی خزیده بودند، این م«شکینی »بود که پیشاپیش همه مردم، عَلَم جهاد در راه خدا و مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی را بر دوش گرفته بود و با ایمان و اعتقاد به هدف متعالی نهضت و پایداری و استقامت، مبارزات انقلابی در کاشان را رهبری کرد.

هیچ یک از شهروندان کاشانی که قبل از انقلاب در راهپیمایی‌های مردمی حضور داشته‌اند، این تصویر به یادماندنی و خاطره‌انگیز از حجت‌الاسلام و‌المسلمین «مشکینی» را فراموش نکرده‌اند:

«میدان مجسمه، روز تشییع جنازه آیت‌الله غروی، حضور گسترده و مسلحانه نیروهای نظامی و امنیتی؛ رهبر مبارزات انقلابی کاشان در مدار میدان و روی سکّو، پس از سخنرانی دستش را رو به مجسمه گرفته و از مردم می‌خواهد که ۱۰ مرتبه شعار مرگ بر این شاه را تکرار کنند.»

نوارهای کاست سخنرانی‌ها و شعارهای آهنگین و شورآفرین «مشکینی» به سرعت در سراسر کشور پخش می‌شد و مورد استفاده انقلابیون قرار می‌گرفت.

دشمنان این مردم بیش از هرکس از «مشکینی» ناراحت بودند. «مشکینی» برای آن‌ها کابوسی وصف ناشدنی بود که نابودی خود را در حرکات او می‌دیدند. آن‌ها در گزارشات پیوسته خود به مرکز اعلام می‌کردند که از دست این معلم تبعیدی به ستوه آمده‌اند. چرا که او بی‌محابا مردم را به مسلح شدن، مقاومت علیه دژخیمان شاه، حمله به ماموران شاه، نرفتن سربازی، اعتصاب و. دعوت می‌کند و آنان را علیه دولت می‌شوراند.

شهربانی کاشان مدت‌ها به دنبال مذاکره با او بود تا شاید او را با زور و یا تزویر وادار به سکوت و کناره‌گیری نماید. اما «مشکینی» از حضور در نشستی مشترک با آنان خودداری می‌کرد تا آنجا که برای وی پیغام فرستادند.

تصمیم به دستگیری مجدد و یا ترور : ماموران ساواک و شهربانی که از مذاکره و مصالحه با او نا‌امید شده بودند، تصمیم به دستگیری یا ترور او گرفتند تا آنجا که جایزه‌ای دو میلیون ریالی نیز تعیین نمودند. اما این مجاهد نستوه؛ سرزنده و امیدوار در کسوت همیشگی‌اش به عنوان سخن‌گو و رهبر جنبش ظاهر می‌شد، و سپس با برنامه از پیش تعیین شده، به طرز ماهرانه‌ای در بین جمعیت محو شده و صحنه را ترک می‌کرد. او همه را به وحدت، کنار گذاشتن اختلافات و تعاون اسلامی توصیه می‌کرد و با کنترل راهپیمایی‌ها و تلاش برای برقراری نظم و آرامش با شعارهای بدیع، معنا دار و آهنگینش در تهییج، ترغیب و تشجیع مردم مهارتی شگرف داشت. البته ایشان تنها به سخنرانی صرف بسنده نمی‌کرد که در پشت‌ پرده نیز با اقداماتی نظیر جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خرید سلاح از استان‌های غربی کشور، حرکت انقلاب را جهت‌دهی کرده و شتاب می‌بخشید.

زندگی مخفی   : با جدی‌تر شدن تهدیدات و فعالیت‌های ماموران امنیتی و نظامی رژیم سابق برای دستگیری حجت‌الاسلام «مشکینی»، ایشان با اصرار همراهان به منظور پیشگیری از خطر حتمی و نیز تهیه مقدمات لازم برای مبارزه گسترده‌تر از قبیل خرید سلاح، مدتی ناگزیر به زندگی مخفی و استفاده از لباس مبدل شدند و بصورت غیرعلنی به رهبری مبارزات پرداختند.

روزگاری که در تعقیب و گریز و خانه به‌دوشی گذشت، و خانواده ایشان نیز در این روزگار سخت با صبر و صلابت ایشان را همراهی نمودند.

169=3 / / حضور «مشکینی» در تظاهرات به اندازه‌ای روحیه‌بخش و آرامش‌بخش بود که با غیبتش در مراسم‌ها به سرعت موج نگرانی و دلهره مردم را فرا گرفت و جای خالی ایشان کاملا احساس شد.

پس از مدتی و با فراگیر‌تر شدن موج انقلاب در کشور و منطقه و به تبع آن عقب‌نشینی نیروهای نظامی و امنیتی، دوباره در سنگر سخنرانی و خطابه در راهپیمایی‌ها حاضر شد و تا روز پیروزی همچنان مدبرانه سکان راهبری انقلاب در کاشان را بر عهده داشت.

پیروزی انقلاب و حضور در آموزش و پرورش : پس از سقوط فرعونی از فرعونیان و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با تلاش، همت و استقامت مردم آزاده و مسلمان ایران، ایشان همراه دیگر یارانش به سازماندهی نیروهای انقلابی و ساماندهی و تشکیل ادارات و نهادهای نوپای انقلاب در کاشان پرداخت. در سال ۱۳۵۸ در دوره وزارت شهید «رجایی» بر آموزش و پرورش، به مدیریت آموزش و پرورش کاشان منصوب شد و در سال ۱۳۶۰ در دولت شهید «رجایی» و با حکم شهید «باهنر» با حفظ سمت به مدیرکلی آموزش و پرورش «لرستان» نیز انتخاب شد. در سال ۱۳۶۱ با حکم «علی‌اکبر پرورش» وزیر آموزش و پرورش وقت با حفظ سمت‌های قبلی، به مدیرکلی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز منصوب گردید.

تلاش مستمر و فعالیت‌های صادقانه وی در مدیریت تعلیم و تربیت آینده سازان و امیدان جامعه، تحسین و تقدیر همگان را برانگیخت. تا آنجا که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس اول طی نامه‌ای به وزیر وقت آموزش و پرورش؛ تعهد، درایت و مدیریت ایشان را در جهت بهبود و پیشبرد کیفی و کمی آموزش و پرورش در سطح استان ستودند.

حضور در جبهه مشکینی : در دوران جنگ تحمیلی نیز همپای سایر فرزندان انقلابی امام (ره) به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و به همراه خانواده‌اش در منطقهٔ جنگی ساکن شد و بیش از ۴۰ ماه در مناطق عملیاتی جنوب و غرب حضور تاثیرگذار خود را به ثبت رسانید. ایشان با برعهده داشتن سمت‌های متعدد در ستاد قرارگاه کربلا ارتش جمهوری اسلامی (مسئول ستاد تبلیغات جبهه و جنگ، مسئول عقیدتی-سیاسی و……) و همراهی و همکاری نزدیک با امیر سپهبد شهید «صیاد شیرازی»، هیچ‌گاه از حضور در کنار رزمندگان در خطوط مقدم جبهه غافل نشد که خاطرات شیرین رزمندگان از حضور دلگرم کننده و امیدبخش ایشان خود موید این سخن است.

وی پس از آن به جهادسازندگی در جبهه جنوب پیوست و در کنار نیروهای پشتیبانی و مهندسی جنگ به انجام وظیفه پرداخت و حتی پس از پذیرش قطعنامه نیز حاضر به ترک جبهه نشد و تا عقب‌نشینی کامل نیروهای بعثی به داخل خاک عراق و برقراری آرامش و امنیت کامل مدت‌ها همراه و همپای سایر رزمندگان در مناطق عملیاتی باقی ماند.

در آن روزگار حماسه و خون، «محمد صادق مشکینی» فرزند ایشان و از افسران ارتش جمهوری اسلامی، داوطلبانه در جبهه‌ها حضور یافت و در منطقه گیلان غرب جاوید الاثر گشت و به خیل شهدا پیوست.

بازگشت به عرصه تعلیم و تربیت :   پس از پایان جنگ تحمیلی حجت‌الاسلام و‌المسلمین «مشکینی» به سنگر تعلیم و تربیت در دانشگاه کاشان بازگشت و با عضویت در هیات علمی دانشگاه به تدریس پرداخت تا به افتخار بازنشستگی نائل شد. ایشان همچنین با قبول امامت جماعت مسجد الحسین (ع) میرنشانه که به برکت حضور عالم بزرگ و مفسر قرآن مرحوم آیت‌الله حاج شیخ «علی آقا نجفی» (ره) پایگاه مبارزان و کانون تربیت آزادگان و ظلم‌ستیزان بود، تصمیم به پرورش نسل سوم انقلاب و تربیت جوانانی روشن ضمیر و روشن بین گرفت تا در این سنگر نیز بتواند دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کند.

آنچه گفته شد مختصری از زندگی مجاهدانه عالم خستگی‌ناپذیری است که بیش از نیم قرن برای نشر معارف و احکام الهی و برقراری معنویت، عدالت و آزادی مبارزه کرده و از ابتدای زندگی‌اش با جهاد و استقامت خو گرفته و به معنای واقع کلمه «یار امام (ره) و انقلاب» و «یاور مردم» است. کسی که به تعبیر شهید مطهری «مصاحبتش لذت بخش دل و دماغ است و مشکین خصال و مشکین احوال و مشکینی الاصل و نجفی المولد است» و همواره سعی داشته که برای رضای خدا گام بردارد. کسی که حاضر نشده است برای رسیدن به موهبت‌های دنیوی، اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته و در روزگاری که بی‌اخلاقی، بی‌انصافی و هیاهوی غافلان از خدا، فضا را آلوده، سنگین و آزار دهنده ساخته است، علی‌رغم پیگیری مستمر اتفاقات سیاسی و اجتماعی شهر و کشور، سکوتی معنادار را در روزگار بازنشستگی برگزیده است تا چون مقتدایش علی (ع) خار در چشم و استخوان در گلو این سخن معلم شهید انقلاب دکتر «علی شریعتی» را در ذهن خود مرور کند که:

«هرگز از دوباره جان گرفتن ابلیس بی‌جان شده غافل مباش که انقلاب پس از پیروزی نیز، همواره در خطر انهدام است و آن خطر ضد انقلاب است. مارهای سر کوفته، در گرمای فتح و غفلت جشن و غرور قدرت، باز سر بر می‌دارند، رنگ عوض می‌کنند. نقاب دوستی می‌زنند، غاصب همه دستاوردهای انقلاب می‌شوند و میراث‌خوار مجاهدان و تعزیه‌خوان شهیدان.» تاریخ نگارش 20/12/95

با گرامیداشت یادو خاطره سالروز رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) وسالروز قیام 15 خرداد ، و در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شناخت جریانات سیاسی کشور برای همه مردم ضروریست ، تا بتوانند با آگاهی بیشتر در اینگونه مسائل موضعگیری وتصمیم گیری نمایند .

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو طرز تفکر در جامعه اسلامی مان وجود داشته و خواهد داشت، یکی حوزوی و دیگری دانشگاهی که هر کدام از این دو قشر دارای توانمندی خاص خود بوده و به عنوان دو بال نظام یکی اسلامیت و دیگری جمهوریت نظام و درقالب اصول گرایی و اصلاح طلبی و با دو نهاد قانونی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ،از سوی ولی فقیه مورد تایید بوده و خواهد بود .

دراین دو قشر حوزوی و دانشگاهی تفکرات مختلفی همچون انقلابیون سنتی ومدرن، دگر اندیشان و منتقدین وجود دارد که در شرایط انتخاباتی یا با هم ائتلاف می کنند ویا به طورمجزا به رقابت می پردازند . درانتهای این دو جریان سیاسی تندروهای مذهبی (انحراف )و غیر مذهبی(فتنه) قرار گرفته اند که تحمل رقیب را نداشته و تمایل دارند بانفوذ درنهاد های ارزشی اسلامیت و یا جمهوریت نظام را غیر فعال ونقشه جدائی دین از سیاست دشمن را محقق سازند .

درعین حال طی چند سال گذشته ، جریان تند روی مذهبی موفق شد ،با بهره گیری از احساسات مذهبی مردم ، با بی تقوائی تمام ، بخش وسیعی ازجمهوریت نظام را حذف وبه ضد انقلاب بچسباند ، واخیرآ هم تلاش کرد اصولگرایان سنتی را با همین روش در گیر وبه نحوی منزوی کند .

این اقدامات که با بددفاع کردن از نظام ورهبری توام بود، بجای تقویت نظام وجذب حداکثری ، بطور غیر مستقیم ولایت فقیه را تضعیف ، معنویت جامعه را تخریب ،اتحاد ملی را خدشه دار و ضد انقلاب و فتنه راکه سالها انتظار بروزاین اختلافات راداشتند ، با زیر پا گذاشتن موازین قانونی ، اخلاقی ودینی فعال وتوانمندی اقتصادی نظام را هم دربرابر تحریم دشمنان انقلاب اسلامی زیر سئوال بردند .

اینک که به فضل خداوندبزرگ وبا تدبیرو هدایتهای مقام معظم رهبری (مدظله)این توطئه ها خنثی و شخصیت های سیاسی مذهبی نظام توانستند با دیدگاههای مختلف دریازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند ملت ایران هم با وحدت و همبستگی خود و حضورآگاهانه برگ زرینی برانقلاب اسلامی خواهند افزود .

باید بدانیم که اکثریت ملت ایران مسلمان وحتی اقلیتهای مذهبی هم به ارزشهای دینی ما پای بندد، وفرق تفکرات اصیل وانحرافی را می شناسند . در صورتیکه رفتار سیاسی ما ن منطبق با سیره رسول گرامی اسلام (ص) و اهلبیت (س) قرار گرفت یقینآ شعار اتحاد ملی ،انسجام اسلامی ،‌ جذب حداکثری و حماسه سیاسی و اقتصادی مقام معظم رهبری محقق خواهد شد . تاریخ نگارش 14/03/92

جناب شریعتمداری و امثالهم چرا بیش از اندازه داد و فریاد میکنند وبه قول کاشی ها به خودشان می زنند .

اگر چه این موضع گیری ها ممکن است برای چانه زنی های دیپلماتیک مفید باشد ولی بهتر است عدالت در بیان انتقاد رعایت شود تا در این راستا ظلمی به افراد و یا خدمت گزاران نظام وارد نشود در عین حال داد و فریاد کردن بیش از اندازه و مطرح کردن خود با تکرار اتهام ها وگمانه زنی های بیهوده گذشته واز روی بغض و کینه انتخاباتی است با منافع دینی وملی ما سازگار ندارد .

   جریان فتنه انحرافی و برخی اصولگرایانی که به آن آلوده اند ، هنوز باور ندارندکه رویکرد مردمی چیز دیگریست و ولی فقیه آنرا تائید کرده است وباید از آن حمایت کنند . زیبائی ولایت پذیری مگر در این نیست که اگرخوشت هم نیاید باید همراه باشی وگر نه همان فتنه ای فرقی نمی کند اصولگرا باشی یا اصلاح طلب .

مگر نمی دانید ولایت فقیه مظهر وحدت ،اقتدار وعظمت انقلاب اسلامی است ومنتسب کردن رهبری به جریان خاص خیا نت به اسلام ومملکت محسوب می شود ومگر این عزیزان هنوز باور ندارند که با تدبیررهبری و دلسوزان نظام حماسه سیاسی ملت ایران با حضور گسترده مردم محق شد، وانسجام اسلامی نیز ، در حال شکل گیریست ، با مقاومت مردم هم چهره استکبارستیز انقلاب اسلامی وهم چهره واقعی کفر جهانی رادر مذاکرات با روشی مدبرگرایانه بر ملاوتوطئه اسلام هراسی وایران هراسی خنثی ودین منطق ، عقلانیت ورحمانیت اسلام ناب محمدی(ص) برای جهانیان روشن ، وجذب حداکثری در کشورهای اسلامی میسر وبه نمایش گذاشته شد .

آیا ما به درون خود که خلاصه شیاطین را در خود جا داده نگاه نکرده ایم ، غرور برتر طلبی ، نفی دیگران ، ریا طلبی ، وهزاران خصیصه منفی که هرکسی خود بهترمی داند چه دروجود اوست ،چرا خودرا مظهر بی وعیب و نقص اسلامیت وولایت نطام قلمداد می کنیم ودیگران رابا بی تقوائی سیاسی تکفیر ویا زیر سئوال می بریم .

چه خوبست همگی با باز نگری درسخنان مقام معظم رهبری که طی چندین پیام برای مذاکرات یادآور شدند، " نرمش قهرمانانه، به دیپلماسی خود اعتماد داریم،فرزندان انقلابند، به آمریکا نمی شوداعتماد کرد،به درون خود متکی باشید،ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها همواره باید شاخص خط مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد وچنین خواهد بود"وامثالهم ودرک مفاهیم که بعد از هجمه ها بیان کردند توجه کنیم ، که در هرکدام دنیائی از راهکارهای سیاسی در مقابل با دشمن استکباری به نمایش گذاشته است تا دولت بتوانددولت بتوانددردوجبهه دیپلماسی و مشکلات داخلی شعارحماسه اقتصادی مقام معظم رهبری را محقق تا همگی از برکات وحدت ، همدلی ، آرامش وامید که باید همواره در جامعه دینی وحاکمیت ولی فقیه وجود داشته باشد بهره مند شوند .

تاریخ نگارش 30 /09/92

   درآستانه سی وهشتمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم که ملت ایران با تاسی از دوقشر مورد اعتماد مردم حوزه ودانشگاه وتبعیت از ولی امرزمان حضرت امام خمینی ره , برنامه انقلاب را که با شعار " نه شرقی , نه غربی ؛ استقلال, آزادی وجمهوری اسلامی," اعلام وبا وحدت کلمه وهمراه با ایثار وفداکاری به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید , جشن گرفتند .

   این شعار از آنجهت اهمیت دارد که طی سالهای اخیرگفتمانهائی در گوشه وکنار ودر محافل سیاسی کشور با بی تقوایی تمام صورت گرفته ومی گیرد که اگر چه ظاهری زیبا وحق طلبانه در دفاع از انقلاب به نظر می رسد ولی در حقیقت به تضعیف نظام , رهبری وتخریب شخصیتهای سیاسی مذهبی , از جمله برگزیدگان ملت و ولی فقیه , و نهادهای قانونی و نیز بی اعتمادی وکاهش روحیه مردم در رسیدن به مطالبات مردمی می شودو زمینه سوء استفاده دشمنان انقلاب وفعال شدن جریانهای فتنه گراعم از غربگرا ومتحجرین که بنیانگزار جمهوری اسلامی در این خصوص هشدار داده اند می انجامد .

دوست عزیز هر حرف وحدیثی که از هر فرد ویا گروه ویا شخصیتی عنوان می شود جز با میزان وبصیرتی که خالق انقلاب آن را مطرح کرده است نباید سنجید .

حضرت امام خمینی ره حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته و سه عنصر رای مردم , قانون و ولایت فقیه را به عنوان میزان معرفی کرده وبر پای بندی مردم به این اصول که برپایه عقلانیت , مقبولیت ومشروعیت در نظام اسلامی استوارشده مورد تاکید قرارداده است .

براین اساس هر فرد حقیقی ویا حقوقی بر اساس دیدگاه خود , شخصیتهای سیاسی مذهبی ویا مدیران نهادهای انقلاب را متهم ویا مورد هجمه تخریبی وتضعیف قرار دهد , که نتوان آنرا در محاکم قانونی به اثبات برساند, برخلاف سیره واقعی انقلاب عمل کرده که این بی تقوایی جز با ایجاد تشویش اذهان عمومی وتضعیف مردم سالاری دینی در حاکمیت ولایت فقیه چیزدیگری به ارمغان نخواهد داشت .

این سخن بنیانگزار جمهوری اسلامی است " عده ای پشت سر این آقا حرف می زنند ویا آن آقارا با تهمت و غیبت متهم می کنند ویا سعی می کنند دیگری را حذف کنند , اگر این افراد آدم سالمی هستند بدانند که خیانت می کنند به اسلام وانقلاب , واگر هم از شیاطین هستند مردم هواسشان جمع باشد که پشت سر این قضیه شیاطین هستند , موقعی که خود ما با هم خوب نباشیم آیامی خواهید دیگران با ما خوب باشند , سالها زحمت کشیده شده این انقلاب به پیروزی رسیده است .تاریخ نگارش20/11/94

تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه اجرای دقیق وکارشناسانه طرح اقتصاد مقاومتی است .

     اکثریت قشرهای مختلف مردم مهمترین معضلات جامعه را بی توجهی مسئولان به مشکل اقتصادی جامعه می دانند .     این افراد بدون در نظر گرفتن شرائط خاص عقیده داشته اند که مسئولان نتوانسته فضای کسب وکار را رونق ببخشند .

     برخی دیگرهم تلاش دولت را در خصوص کاهش تورم ,آرامش وثبات اقتصادی وبهبودوضعیت سلامت وبهداشت را نا دیده نگرفته وابراز عقیده می کنند با پایان یافتن مذاکرات هسته ای رضایتمندی مردم روند مطلوبتری گیرد .

مصاحبه مطبوعاتی ریاست محترم جمهور هم در مجموع ارزیابی خوبی در جامعه داشته است برخی حمایت وتقویت تولیدات داخلی و بهبود کیفیت کالاهای داخلی را که می تواند موجب افزایش رونق کسب وکار می شود مورد تاکید قرار می دادند , که این مهم جز با نظارت وانتقاد سازنده واستفاده از نیروهای متخصص امکانپذیر نمی باشد .

عده ای دیگر هم دولت را واقع گرا میدانند که اگر وعده ای داده به آن عمل کرده وهمواره با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت به بررسی حل مشکلات که البته زمان بر می باشد می پردازد .

   تبلیغات منفی وایجاد یاس وناامیدی , تخریب وتضعیف شخصیتهای سیاسی مذهبی مخصوصا برگزیدگان ملت و ولی فقیه به بهانه های مختلف , دخالت کردن درامور وظایف قانونی مدیران اجرایی ونهادهای انقلاب اسلامی , خدشه دار کردن وحدت ویکپارچگی مردم , کاهش باورهای دینی مردم بدلیل بی تقوایی سیاسی از جمله مواردی است که نارضایتی مردم را افزایش داده وتوانمندی نظام را برای حل مشکلات زیر سئوال می برد .

   مهمترین تاکید رئیس جمهوردر گفتگوی مطبوعاتی , تاکید برموازین قانونی است که این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود .

   خالق انقلاب که امام و دو قشر فریخته جامعه حوزه ودانشگاه بودند(اسلامیت وجمهوریت) بودند , با شعار نه شرقی ,نه غربی , استقلال(سیاسی واقتصادی) , آزادی وجمهوری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدندکه باید همواره این شعار سرلوحه علاقمندان به انقلاب باشد . که هرکدام از این شعار ها که ممکن است دچار اختلال وتضعیف قرار گیرد خود بخود ایجاد نارضایتی مردم شده وزمینه سوء استفاده دشمنان انقلاب را فراهم می کند .

حفظ نظام با در نظر گرفتن میزان رای مردم , قانون با محوریت ستون انقلاب ولایت فقیه هم از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد وباید بدانیم که ولی فقیه همواره پاسدار دین , اخلاق , قانون ورای مردم است واستفاده ابزاری برای رسیدن به اهداف جناحی جزبه تضعیف نظام اسلامی وخیمه انقلاب نمی انجامد.

تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه اجرای دقیق وکارشناسانه طرح اقتصاد مقاومتی است این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت واگذار شده است و در این خصوص هم ایشان سال را سال همدلی وهمزبانی دولت وملت نامگذاری کرده اند, وحمایت از دولت ومسئولان کشور را وظیفه آحاد ملت دانسته وتصریح کرده اند

" هر دولتی در نظام اسلامی باید مورد حمایت وپشتیبانی همه مردم حتی کسانیکه به آن رای نداده اند قرار بگیرد ".

تاریخ نگارش هشتم شهریور نودوچهار

برخلاف تبلیغات دشمنان انقلاب اسلامی که در صدد القای کم رنگ شدن جایگاه روحانیت در جامعه هستند واز حاکمیت آن خسته شده اند ، معذلک عموم مردم ایران روحانیت شیعه را امانت دار خوبی برای خود تلقی کرده ودر این انتخابات به روحانی جلیل القدری رای دادند ، که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان شخصیتی  با تجربه ، مدیریتی پخته ، عاقلانه ، متین ، کارآمد واز فعالان مفید و دلسوز نظام یاد کردند وشخصیتهائی چون آقایان هاشمی رفسنجانی وسید محمد خاتمی و سید حسن خمینی نیز بر توانمندیشان برای تصدی این مسئولیت در این شرائط حساس تاکیدکردند .

دکتر حسن روحانی از جمله شخصیتهای نظام است که هم به عنوان مظهر اسلامیت نظام در مجامع بین المللی شناخته می شود و هم جمهوریت نظام به او ابراز علاقه کرده است .

اگر چه برخی جریانات تندرو مذهبی با بهانه های مختلف سعی در جدا کردن روحانیت از متن جامعه دارند ولی باید بپذیریم که اکثریت جامعه اسلامی مان مسلمان وحتی اقلیتهای مذهبی هم با ارزشهای دینی مان اهمیت داده واین هنر روحانیت شیعه بوده،که توانسته است درلایه های مختلف جامعه نفوذداشته و معارف اسلامی وسیره اهلبیت (س) را براساس افکارشان تامین کند .

روحانیتی که قادر است در آئینهای مختلف مذهبی جمع کثیری از مردم را تحت تاثیر قرارداده ویا برخی افراد را منقلب وبه هدایت راهنمائی کند ، قادر است درمجامع بین المللی هم با بیانی محکم وانعطاف پذیر وبرگرفته ازمعارف دینی حقانیت جمهوری اسلامی را به جهانیان معرفی کند ونظراتشان را با سیاستهای نظام ورهبری همسو سازد .

اگرچه در سالهای اخیربرخی با بد دفاع کردن از نظام وولایت ، و منحرف شدن از موازین قانونی ، اخلاقی و شرعی اصولگرائی راتخریب وبخشی ازافکار جامعه را به نفع خود مصادره وبخش وسیعی از جامعه را مخالف نظام ورهبری معرفی کرده اند ظلم فاحشی به جایگاه اسلامیت وتوانمندی جمهوریت نظام کرده اند، باید بداننداین رفتارها ، علاوه براینکه خود به خود به نارضایتی عمومی منجرمی شودوفتنه خاموش را فعال کرده وموجب خساراتی جبران ناپذیر درصحنه سیاسی ، اقتصادی می شوند .

در عین حال با تدبیر هوشمندانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت اله خامنه ای که امسال را سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی نامگذاری کرده اند ، روند انتخاباتی را هم با حضور دیدگاههای مختلف سیاسی هموار تامردم بتوانند با حضور گسترده در این انتخابات ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان ،حماسه سیاسی را محقق وزمینه وحدت و همدلی همه علاقمندان به نظام را فراهم وزمینه اجرای حماسه اقتصادی را که جز با رفع دلخوری های خانواده درون نظام میسر نمی شود به نمایش بگذا رند . تاریخ نگارش26 خرداد92

"حسن شریف" از نوادگان آیت الله "ملاحبیب الله شریف" از جمله مبارزان و همرزمان شهید رضا شمس آبادی است که بر علیه خاندان ظلم و بیداد خائن پهلوی در سال های 32 تا 42 فعالیت های سیاسی انجام داده است.

وی می گوید: در زمان حکومت رضا خان حتی پدرم حجت الاسلام حاج محمد شریف، نامه ای بدون امضا با عنوان "فواره چون بلند شود سرنگون خواهد شد" به این خائن نوشت که مدت ها از طرف مزدوران شاه تحت تعقیب و به دنبال نویسنده آن بودند.

وی اظهار کرد: فعالیتهای ضد شاهنشاهی همزمان با برخی از شهرهای کشور در کاشان از سال 38، 39 و 40 توسعه پیدا کرد به گونه ای که بیش از 50 نفر عضو جلسات مبازران سیاسی بودند.

وی افزود در کاشان سه حزب "فدائیان اسلام"، "حزب ایران" وابسته به "جبهه ملی" چون "الهیار صالح" عضو آن بود و حزب "مردم ایران" (سوسیالیستهای خداپرست) به رهبری "محمد نخشب" وجود داشت.

وی یادآور شد:: تشکل ما از دوره راهنمایی و دبیرستان با حکومت ستم شاهی پهلوی مخالف بود تا اینکه فعالیتهای سیاسی کم کم پس از خروج رضا شاه از ایران شروع شد و جمعیت های مختلفی از مومنین و متدین برای مبارزه و مخالفت با شاه در کاشان تشکیل شد.

به گفته وی، ریشه فدائیان اسلام در کاشان از زمانی شروع شد که دکتر "رسول زاده" نشست هایی را برگزار می کردند و تا زمان اعدام "سلیمان برجیس" بطول انجامید.

شریف با ذکر خاطراتی از فعالیت های سیاسی مخفی سال های 39 تا 40 اظهار داشت: درآن زمان شهید "رضا شمس آبادی" که جوانی پرشور، بااستعداد، مومن و متدین بود توسط "احمد کامرانی " جذب این فعالیتها شد.

به گفته وی، آنچه که شمس آبادی را برای مبازره علیه ظلم و بیداد ستم شاهی ترغیب و تحریک کرد، جریان های سال 41 و 42 و بویژه 15 خرداد بود. وی تصریح کرد: این شهید والامقام با اینکه سه دوره از خدمت سربازی معاف شده بود، خود را برای سربازی معرفی کرد تا کاری برای اسلام انجام دهد و نقش او هم اعدام شاه خائن بود.

شریف گفت: شهید بخارایی نیز که اهل کاشان و ساکن تهران بود نزد یکی از وابسته های نظام به نام "علی اصغر حاج بابا" کار می کردو زمانی که به اتهام اعدام انقلابی منصور دستگیر شد، "حاج بابا" هم دستگیر شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام بخارایی، شمس آبادی را بیشتر در اعدام کردن شاه تشویق کرد، یادآور شد: پس از آن حکومت شاه فهمید که اقدام شمس آبادی به تاثیر از اقدامات بخارایی بوده است. این مبارز سیاسی گفت: شمس آبادی در جلسات مخفیانه که در سالهای 38 و 39 در خارج از شهر کاشان برگزار می کردیم، شرکت می کرد. وی تصریح کرد: در این جلسات سخنان امیرمومنان حضرت علی (ع) در مورد عدالتخوهی و خلاص شدن از ظلم و ستم توسط استادان تفسیر می شد و همین تعلیمات دینی چندین ساله بر روی شمس آبادی موثر واقع شده بود.

به گفته این فعال سیاسی و مبارز دوران شاه پیش از سال 41 هم معدوم کردن شاه ظالم به علت بی عدالت و چون مستعمره آمریکا و انگلیس بود مطرح شده بود. شریف با بیان اینکه تشکل ما در کاشان مخالف با سلطنت پهلوی بود و شمس آبادی با گروه خداپرستان نیز همکاری داشت، افزود: فعالیتها و مبارزات سیاسی مخفی از سال 32 کم و بیش در کاشان ادامه داشت و ما در تشکیلات فدائیان اسلام کار می کردیم و بعد که جبهه ملی روی کار آمد عده ای با آن نیز همکاری می کردند.

وی در مورد کتاب "انصافیه" اثر "ملا عبدالرسول مدنی" نیز گفت: این کتاب در زمان "ملاحبیب الله" چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ملاحبیب الله به پیروی از شیخ "فضل الله نوری" مشروطه را توصیه می کرد، افزود: در مقدمه کتاب از عبدالرسول مدنی به توصیه ملا حبیب الله مشروطه مشروعه قید شده نه مشروعه غربی. وی همچنین به مسوولان و مردم نیز توصیه کرد با پیروی از مذهب شیعه اثناعشری به دنبال علم و تکنیک باشند. شریف تاکیدکرد: جوانان باید با تکیه بر مذهب از علم و تکنیک غافل نشوند.

به گفته وی علم، دانش و تکنیک چیزی است که کشورهای عقب افتاده را از شر استکبار و استعمار نجات می دهد.

وی همچنین عملکرد دکتر حسن روحانی را خوب و امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: روحانی بودن یکی از ویژگی های دکتر روحانی است به همین علت دین را بخوبی می فهمد . نگارش        تاریخ: 30/05/93

           اینک که به فضل خداوند متعال با حضور گسترده مردم حماسه سیاسی رهبری محقق وزمینه وحدت و همدلی خانواده انقلاب فراهم شده است ودرمسیر تحقق حماسه اقتصادی قرار گرفته ایم چه خوب است تمامی دوستداران واقعی انقلاب اسلامی با تاسی به سیره پیامبر اکرم (ص) واهلبیت عصمت وطهارت (س) شعار ، اتحاد ملی ، انسجام اسلامی وجذب حداکثری را که متاسفانه فقط درشعارخلاصه شد، نصب العین عملی همه شود تا بتوانیم وحدت کلمه ای راحضرت امام خمینی (ره) به همه تکلیف کرده بودند ومنشاء تمامی پیروزی ها در صحنه های داخلی و خارجی است امکانپذیر شود .

         در سالی که توفیق سفر به مشهد الرضا (ع) وتشرف به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را داشتم ، پيامي ازآن امام رئوف به حضرت عبدالعظیم الحسنی (س) نظرم را جلب كرد،كه براي تمامي دوستداران انقلاب اسلامي وفعالان سياسي كه خود را در خط امام و ولایت فقیه می دانند ، قابل تامل است .

   اين پيام كه بر يكي از كتيبه ها ی صحن مطهررضوی نصب شده بودچنين است .

         "اي عبد العظيم از سوي من به يارانم سلام برسان وبدیشان بگو،كه شيطان را به خود راه ندهند . و مومنان را فرمان ده به راستي گفتار واداي امانت . وبه آنها فرمان ده در آنچه به كارشان نمي آيد خاموشي ورزند، وستيزه جوئي را كنار نهند ، و به يكديگر روي آورند ، وبه ديدار هم بروندکه موجب نزديك شدن به من است ، وبه در افتادن با يكديگر خود رامشغول نسازند ، ومن باخود عهد كرده ام، هر كس چنين كند وياري از ياران مرا به خشم آورد، از خدا بخواهم که دردنيا سخترین عذاب را بدو رساند، ودرآخرت هم درشمار زيانكاران باشد و ايشان را، هم آگاه ساز ،كه خداوند، به پاس این مهم،از بدکاريشان درخواهدگذشت ، مگر کسی كه به خدا شرك ورزد، ويا دوستي ازدوستان مرا بیازارد، ویا بدخواهی اورا به دل گیرد ،که اگر چنين كند،خدای اورا نبخشاید، تا از این اندیشه بد باز گردد ، اگر بازگشت چه بهتر واگرنه، روح ايمان از دلش رخت بر بندد، واز ولايت من بيرون رود، واورا از ولایت ما بهره ای نخواهد بود وازاین سرنوشت بد به خدا پناه می برم " .   بحار الانوار ج 72 ص 230 ///////تاریخ نگارش اول فروردین 93  

           اینک که به فضل خداوند متعال با حضور گسترده مردم حماسه سیاسی رهبری محقق وزمینه وحدت و همدلی خانواده انقلاب فراهم شده است ودرمسیر تحقق حماسه اقتصادی قرار گرفته ایم چه خوب است تمامی دوستداران واقعی انقلاب اسلامی با تاسی به سیره پیامبر اکرم (ص) واهلبیت عصمت وطهارت (س) شعار ، اتحاد ملی ، انسجام اسلامی وجذب حداکثری را که متاسفانه فقط درشعارخلاصه شد، نصب العین عملی همه شود تا بتوانیم وحدت کلمه ای راحضرت امام خمینی (ره) به همه تکلیف کرده بودند ومنشاء تمامی پیروزی ها در صحنه های داخلی و خارجی است امکانپذیر شود .

         در سالی که توفیق سفر به مشهد الرضا (ع) وتشرف به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را داشتم ، پيامي ازآن امام رئوف به حضرت عبدالعظیم الحسنی (س) نظرم را جلب كرد،كه براي تمامي دوستداران انقلاب اسلامي وفعالان سياسي كه خود را در خط امام و ولایت فقیه می دانند ، قابل تامل است .

   اين پيام كه بر يكي از كتيبه ها ی صحن مطهررضوی نصب شده بودچنين است .

         "اي عبد العظيم از سوي من به يارانم سلام برسان وبدیشان بگو،كه شيطان را به خود راه ندهند . و مومنان را فرمان ده به راستي گفتار واداي امانت . وبه آنها فرمان ده در آنچه به كارشان نمي آيد خاموشي ورزند، وستيزه جوئي را كنار نهند ، و به يكديگر روي آورند ، وبه ديدار هم بروندکه موجب نزديك شدن به من است ، وبه در افتادن با يكديگر خود رامشغول نسازند ، ومن باخود عهد كرده ام، هر كس چنين كند وياري از ياران مرا به خشم آورد، از خدا بخواهم که دردنيا سخترین عذاب را بدو رساند، ودرآخرت هم درشمار زيانكاران باشد و ايشان را، هم آگاه ساز ،كه خداوند، به پاس این مهم،از بدکاريشان درخواهدگذشت ، مگر کسی كه به خدا شرك ورزد، ويا دوستي ازدوستان مرا بیازارد، ویا بدخواهی اورا به دل گیرد ،که اگر چنين كند،خدای اورا نبخشاید، تا از این اندیشه بد باز گردد ، اگر بازگشت چه بهتر واگرنه، روح ايمان از دلش رخت بر بندد، واز ولايت من بيرون رود، واورا از ولایت ما بهره ای نخواهد بود وازاین سرنوشت بد به خدا پناه می برم " .   بحار الانوار ج 72 ص 230 ///////تاریخ نگارش اول فروردین 93  

          اینک که به فضل خداوند آقای مهندس علی اصغرگرانمایه پور برای دومین بار از حوزه انتخابیه شهرستانهای کاشان و آران بیدگل با رای 44762 به مجلس شورای اسلامی راه یافت ضمن قدردانی از حضور تمامی کاندیداها که با مشارکت خود این همایش ملی را گرم نگهداشته و باعث رقابت انتخاباتی در این دو شهرستان شدند ، باید اذعان کرد که پیروز اصلی این انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) مردم هستند که با حضورشان دشمنان انقلاب اسلامی را مایوس بر افتخارات ملی ما افزودند ، باید بدانیم که از این به بعد آقای مهندس علی اصغر گرانمایه پور نماینده تمامی مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل هستند و بعضا ایشان از نظرات وپیشنهادات رقبای انتخاباتی برای پیشرد اهداف انقلاب اسلامی و آبادانی منطقه بهره خواهند جست. همزمانی انتخابات 24 اسفند با شرایط خاص جهانی و منطقه ای و زیاد خواههای استکبار جهانی در فشار آوردن به نظام اسلامی است که با تدبیرمقام عظمای ولایت حضرت آیت اله خامنه ای امسال را" سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نامیدند که گروههای وفادار به انقلاب اسلامی ضرورت دارد، در عمل به این رهنمود ها توجه کنند و با رعایت تقوای سیاسی و کاهش توقعات حزبی و گروهی برتقویت اشتراکهای خود افزوده و همبستگی و وفاق ملی را در عمل محقق سازند و در عین رقابتهای سازنده در جهت تقویت نظام اسلامی وپیشرقت کشور برادر،رفیق و همیار یکدیگر باشند . لذا در این راستا ، ضرورت دارد مسوولان ورهبران تشکلهای سیاسی مذهبی شهرمان با محور قرار دادن حضرت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب شهرمان با تشکیل جلساتی مستمر خواسته مقام معظم رهبری را در این شهرغنیمت شمرده، و بر تحکیم و همگرا ئی خانواده انقلاب که بخش وسیعی از تلاششان به مسائل جزئی و بگو مگو های بی اهمیت و رنجاندن یکدیگر صرف می شود، بیفزاید تا ا لگویی برای دیگر نقاط کشور باشند . لذا در این راستا باید نکاتی را که هر چند تمامی پیشکسوتان انقلاب می دانند یادآوری کنم.  بايد بدانيم كه " انتخاب حق مردم است" و حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری همواره بر این مطلب تاکید داشتند و انتخاب هر ديدگاهي دليلي بر رد ديدگاه ديگر نيست و مسولان و دست اندركاران ذيربط بايد فضا را به گونه اي مهيا و آماده كنند تا انديشه ها و ديدگاه هاي مختلف بتوانند در فضايي سالم و پرشور به رقابت بپردازند.   طبيعي است هر ديدگاهي در انتخابات ریاست جمهوری ویا مجلس شورا ی اسلامی وشورای شهرو روستا پيروز شد مورد تائید "رهبري نظام " بوده و مسئولان و گروه هاي ديگربراي موفقيت آن مكلف به حمايت از آن هستند.

همه مي دانيم كه "اصول گرايي عين اصلاح جامعه است " و " اصلاح طلبي هم عين اصول گرايي است" و جالب است بدانيم كه برخی ازمدعیان منتسب به این دو جريان در تبليغات خود ديگري را به انحراف از اصول انقلاب متهم كرده و بر اصلاح ديدگاه ديگري نسبت به نظرات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري توصيه مي كنند.  بايد بدانيم كه در دو دوران هشت ساله " دفاع مقدس" و " سازندگي" بنا به مصلحت نظام يكي از دو جريان سياسي بيشتر در صحنه حضور داشته اند و پس از آن كه بحرانهاي ناشي از اين دو دوره پایان و تقريبآحالت طبيعي حاكم ،و دوران جديد رقابت سالم و   توسعه سياسي در كشور آغاز شد .

فراموش نمي كنيم كه دو جريان ا صولگرا ئي واصلاح طلبي ريشه در اعتقادات مردمی دارد ، كه براي پا سداري از ارزشهاي نظام وآرمانهاي حضرت امام خميني / ره / وشهيدا ن انقلاب اسلامي كه همان ( استقلا ل، آزادي ، جمهوري اسلامي) بوده متجلي شده و واز ا بتدا تا كنون اين دوجريان تحت عناوين" فقه سنتي و پويا "درصحنه هاي سياسي، اجتماعي ، ا قتصادي عمراني ،   هنري فرهنگي كشور بويژه درقالب شورای نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام حضوري فعال داشته و همواره مورد تائيد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله) قرار داشته است . بديهي است هر طراحي   براي موفقيت درعرضه طرحش (چه عمراني ، صنعتي و فرهنگي باشد و چه ساختار يك نظام.)   دو اصل را مراعات مي كند   1- حفظ اصالت اوليه ،2- حفظ ونگهداري و زيبا سازي آن طرح و نيزرفع نقصانهای دوران اجراء که به دلائلي با آن روبرو ست. بد ين دليل "حفظ اصول و اصلاح ا مور"   همواره ازديدگاه قرآن ، احاديث و گفته هاي بزرگان ديني مورد تاكيد قرار داشته است . بايد بدانيم كه زيبائي نظام وانقلاب اسلامي به "وجود ولي فقيه و رهبري" است وتابش خورشيد ولايت برتمامي قشرهاي جامعه ازجمله گروههاي سياسي وفادار به انقلاب يكسان وتبعيت وحمايت از مواضع رهبري شرعا" عقلا و منطقا بردوستدران نظام لازم و   بهره برداري سياسي وجناحي "خلاف و موجب تضعيف" اين مقام رفيع مي شود . بايد بدانيم شخصيتهاي سياسي مذهبي كشور عصاره ديدگاههاي مختلف مردمند و همگي بايكديگردوست و بعضآ ارتباط سياسي وخانوادگي دارند و در مواقع ضروري از نظرات همديگر براي مصالح نظام بهره مي جويند . لذا " رعايت ادب ،اخلاق وتقوي سياسي " براي طرفداران   منتسب به هر گروهي الزامي و"خلاف آن گناه " است . بايد بدانيم درانتهاي دوجريان با اصطلاح اصولگرا واصلاح طلب که می توان از آنها به عنوان خودی نام برد برخي از افراطيون مذهبي و ملي مذهبي غیر خودی وجود دارند كه بعضا "طرفدار جدائي دين از سياستند "ویاهر کدام به نوعی در جهت نفی اسلامیت ویا جمهوریت نظام تلاش می کنند . این جریان غیر خودی که به دلیل يارگيري در رقابت، غرض ورزي ويا منافع شخصي وگروهی که ناشی از بی تقوائی سیاسی خودمان پدید آمده با ترورشخصيت وتضعیف بلند پایگان نظام ورفتارها ي غير اخلاقي رقيب را نفي و صحنه را براي پيروزي طرفداران خود فراهم می كنند بايد بدا نند که اين تندرويها كه" توام باتوجيه تخلف ازقانون وشرع "بوده موجب اختلال درروند رقابت سالم در انتخابات ميشود ویقینآاین رفتارها هرگز مورد تائید مقام معظم رهبری ودلسوختگان نظام نیست که می توان این اعمال را به نوعی از مصاديق عینی" عدم ا لتزام عملي به اسلام و ولايت فقيه" دانست .  بايد اضافه كنم كه انقلاب شكوهمند ما "اسلامي وبر پايه ولايت فقيه" ا ستوار وخاري درجشم قدرتهاي استكباري اگثر مردم ما مسلمان ومعتقد ، "ميزان انتخاب راي ملت "، ولي فقيه ومسولان خادم ، پست ومقامها موقتي وبراي خدمتگزاري به مردم ، عدم رعايت موازين اخلاقي وشرعي در رسيدن به اين مقامهاي دنيوي "خسران در آخرت " و   " از ديدگاه رهبران ديني نهي " شده است . 

  تاریخ نگارش 28اسفند86

این جریان قطعآ در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد ایستاد .

این جملات را سید محمد خاتمی دراولین سخنرانی عمومی پس از پایان دوره ریاست جمهوری وواگذاری این مسئولیت به دکتر محمود احمدی نژاد در مشهد مقدس عنوان کرد .

بیست وهفتم مردادماه 84 که به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدم ، در آئین ویژه جشن میلاد امیر مومنان علی (ع) که در صحن جامع رضوی برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در سخنانی نسبت به انحراف از راه امام ورهبری هشدار داد .

وی در جمع هزاران نفر از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اظهارداشت: آنهائی که دمی با امام سر آشتی نداشتند، تحت نام راه امام به نابودی آرمانهای امام وانقلاب کمر بسته اند،آنها که در زمان حضرت امام(ره) انقلاب را انحراف می نامیدند،امروزابزارشان خشونت،تهمت وترور شخصیت افراد است .

وی افزود:این افراد با سطحی نگری،خود را به جامعه تحمیل می کنند. اینها همه مدیران کشور را فاسد ومجموعه مدیریتی انقلاب را غیر اسلامی معرفی می کنند.

خاتمی تصریح کرد:امروز همان جریان تحجر ومقدس مابی وضدیت با پیشرفت کشور، باکمک تحلیلهای فلسفی ویا سفسطه های زیبا ،جوانان عزیزرا به خود جذب کرده ومتاسفانه قربانیان این جریان احساسات پرشورافرادی است را که حاضرند در راه نظام فداکاری کنند .

وی تاکید کرد: هیچ تردیدی ندارم اگر این روال ادامه یابد ، این جریان قطعآ در مقابل رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواهد ایستاد .

آقای خاتمی این جریان را مشگل جهان اسلام دانست وگفت: این جریان در دیگر کشورهای اسلامی به صورت القاعده و طالبان ظهورکرده است واین مکتب فکری فلسفی تغذیه کننده دشمن خارجی است.

موسس مجمع جهانی گفتگوی تمدنها دشمن خارجی را دومین تهدید کننده جهان اسلام خواند و افزود: اگر امروز اسلام را منشاء خشونت می دانند وبرای نابود کردن آن تلاش می کنند با استفاده از دشمنان داخلی است .

خاتمی خاطر نشان کرد : حضرت امام (ره) اسلام ، ایمان، اخلاق وآزادی خواهی واسلام پیشرفت را مطرح کردند تا ازجمهوری اسلامی الگوئی بسازند که دنیای شرق وغرب وجهان اسلام را به خود جلب کنند .

رئیس جمهور سابق افزود : همانگونه که حضرت علی (ع)قربانی جهالت شد، امروز اگر جامعه ما قربانی می خواهد باید با کمال میل این قربانی را پذیرفت، چه قربانی آبرو وحیثیت باشد و چه قربانی جان . امروز به یاری خداوند و به خاطر موضعگیریهای درستی که شده است اسلام خشونت از اسلامی که از متن انقلاب بود جدا شد و افراطیون ومقدس مابان نمی توانندتنها اسلام را ، اسلام خشونت بدانند.

آقای خاتمی همچنین ادامه داد : از بزرگترین افتخارات دولت من این است که توانستیم در وضعیتی قرار بگیریم که چشم انداز 20 ساله کشور تهیه ودر مجمع مصلحت نظام تصویب وبه تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی برسد . وی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور جدید(آقای احمدی نژاد) گفت : این مناصب ، مناصب زود گذر است وآنچه می ماند خدمت به این ملت است که باید از حیثیت وشرافت او دفاع کرد . آقای خاتمی با گرامیداشت میلاد با سعادت امیر مومنان علی (ع) ایشان را مظهر عدالت خواند وگفت: امام در برابر فقر وتبعیض بی تاب بود وهمواره برای از بین بردن آن واستقرار عدالتی فراگیر تلاش کرد .

این مطالب از آنجهت حائز اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره برنفی تندرویهای سیاسی که جز نتایج منفی در جامعه ندارد هشدار داده اند واخیرآدر جمع میهمانان کنفرانس اسلامی جریان تکفیری را خطری بزرگ برای دنیای اسلام دانسته وتصریح کردند :این جریان این دستور پروردگار را نادیده گرفته وبا تقسیم مسلمانان به مسلمان وکافر آنها را به جان هم می اندازند . ایشان همچنین مهمترین مسئله دنیای اسلام را وحدت دانسته و نخبگان سیاسی ، علمی ودینی را به وحدت فرا خواندند . در عین حال مردم کشورمان در انتخابات 24 خرداد با رویکردی جدید در فضای سیاسی کشور، شعارهای اتحاد ملی ، انسجام اسلامی وجذب حداکثری مقام معظم رهبری را محقق وحماسه سیاسی را رقم زدند .

تاریخ نگارش دوم بهمن 92